fredag 3. juni 2011

Guidet tur i hagen min


Det har vært en fantastisk soldag i Rogland. 21.2 grader! Jeg sitter med en deilig tomatfarge etter slaraffenliv i hagen. Kunne du tenke deg en guidet tur?forresten?  Da må du bli med videre :
Som du ser henger jeg verandakassene på innsiden av gelenderet, det er jo oss og gjestene som skal nyte dem ;-)


Frukttrærne blomstrer ikke lenger, men de er flotte.  I mai er de et syn. Disse står på oppsiden av huset  vårt sammen med benken som er utsiktspunkt for morgenkaffen.


På vestsiden av huset , utenfor soverommet, har vi en skråning med bunndekkende planter., Bambus o.l.

Full av Japanske rhodonendron. Jeg elsker synet av  disse om morgenen.
En fin bakgrunn for gyngebenken ved plenen.

Teppet er fra Living.


Dagens lunsj. Hjemmebakt brød med Brie og min egen myntegele, ble inntatt i hagen. Du kan forresten se bloggen om hvordan geleen ble til her.


I urtehagen står mynten snart klar til å bli gele for vinterens ostekvelder :-) Mellom steinene i stenbedet bak , har jeg masse jordbærplanter- superkoselig om tre uker!



Syrinene er på sitt flotteste nå.


Denne tofargede er min favoritt.

Huset er stort og hvitt, det krever...

at vi frisker opp med en del blomster, veggblomster på et stort og hvitt hus er flott. Røde Verbena er en gjenganger.

Hvite blomster...


blir også fine med det grønne bladverket. Afrikaliljer kjøpt på Coop Randaberg, matbutikken, fine ikke sant?


Stemor blir man ikke lei av. Så takknemlige blomster.


Paviljongen er kveldsplassen. Varmeovner gjør at vi holder ut lenge. Rundt paviljongen har vi et stort steinbed.


Steinbedet er lettstelt og sjarmerende. Årets rosa Hortensia trives kjempegodt!


Men nå er det fredagskvelden.


Og jeg skal kokkelere noe godt . Ny dag i hagen i morgen. HERLIG!!!!!! :-)














3 kommentarer:

  1. Tusen takk for fin tur gjennom hagen og ha en fortreffelig helg.

    SvarSlett
  2. Nydelig hus og hage du har:-), Myntegele må jeg nok prøve meg på.Ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. For en nydelig hage du har! Det stein beddet likte jeg. Har en dum skråning i hagen jeg kunne tenkt meg noe slik.
    Takk for koselig kommentar hos meg. Da fant jo jeg deg også! La meg til som følger jeg :)
    Ha en flott dag!

    Klem Ingunn

    SvarSlett