mandag 30. august 2010

Stua vår

Jeg liker stua vår, men den blir liksom aldri ryddig nok til å komme med i bloggen.  Når man ser på alle de andre stylede stuene på interiørbloggene kan man få helt  prestasjonsangst. Men her er den altså. Spesielt godt liker jeg den italienske sofaen vi kjøpte på Hødnebø. Den er stoppet med masse dun!


Bordet ble kjøpt på Straen interiør Jeg husker ikke designeren, men mener det også var italiensk.


Arv må man jo ta vare på. Et usedvanlig lite pent bord fra mine besteforeldre blir mye penere med duk fra svigermor og nostalgisk Hortensia.


Et annet arvestykke er kastedraget etter min oldemor. Hun fikk det med seg da hun giftet seg på starten av 1900 tallet. Det er solid håndverk og kjempetungt! Jeg bruker det til å ha lys og servietter i. Skuffene er for tunge til at de kan brukes ofte. Over henger to Jan Baker bilder og et av Bjørnestad.

Tingene mine...
Blogg tingene dine, mamma, ler døtrene og peker på skapet med "vakre ting" Jajaja, så liker jeg ting da 
Fløtesett fra Oslo Tinn etter mormor <3
Flortynt porselen fra Sara Reed.



Utsikten bak huset blir jeg aldri lei, så usjenert :-)
Mugge/vase fra Brink& In`t Veld i Stavanger


Joda, vi liker oss her :-)

3 kommentarer:

  1. Hei, jeg leste innlegget ditt hos Dentinista og ingen får meg til å tro at alle de "glamorøse" bloggerne har bare fryd og gammen i hjemmet. Sånn er ikke livet,og når det gjelder ditt hjem så står det ikke tilbake fra noe når en ser på bildene. Hvor kult er det å blogge sure barn, skittentøy, oppvask, gamle aviser, visne hortensiaer og fiskeboller til middag?

    Ha en strålende vakker dag med og uten rot.

    SvarSlett
  2. He he, Ja, kanskje neste bloggutfordring skulle bli blogg dine sure barn og ditt berg av oppvask? Du har rett. Vi har stort sett alle et liv, dvs rot og sure strømper innimellom. Kanskje er det derfor noen av oss flykter inn i bloggverdenen?

    Ha en strålende vakker dag du også!

    SvarSlett
  3. JA , jeg leser disse bloggene får å flykte litt fra virkeligheten ...så jeg er kjempeglad for alle disse flotte bloggerne der ute da ...har hatt mange kose stunder inne hos dere ja...alle som en....så takker dere masse for at dere vil dele dette med oss!! :))

    SvarSlett